• +48 535 291 234
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pon - Piąt 9:00 - 17:00

Blog

Certyfikat SSL dla twojej strony lub sklepu internetowego

Od kilku miesięcy jest to jeden z tematów TOP w sieci, a wszystko zaczęło się od zmian, które zapowiedział jeden z gigantów internetowego świata, czyli GOOGLE.

Na początku wyjaśnijmy w skrócie czym jest Certyfikat SSL. Jest to narzędzie, które zapewnia bezpieczeństwo i poufność danych przesyłanych elektronicznie. Zainstalowany na serwerze certyfikat ssl i dostosowana do niego strona internetowa lub sklep umożliwia szyfrowanie  komunikacji pomiędzy serwerem (czyt. strona lub sklep) a komputerem użytkownika. To rozwiązanie zabezpiecza dane które użytkownik podaje na naszej stronie lub sklepie i uniemożliwia ich wykradzenie. Wdrożenie protokołu SSL/TLS dla transmisji danych gwarantuje bezpieczeństwo zarówno właścicielowi strony a co najważniejsze użytkownikowi, który podaje poufne dane  w formularzu kontaktowym lub podczas zamawiania produktu/usługi w sklepie. Jak sami widzicie wdrożenie Certyfikatu SSL to nie zabieg kosmetyczny a istotny i niezbędny element każdego serwisu www.

Przykładowy adres zabezpieczony Certyfikatem SSL:

Strona zabezpieczona Certyfikatem SSL
Wracając do GOOGLE - już w 2017 roku informowało o zmianach jakie zamierza wprowadzić w swojej wyszukiwarce i już wtedy sugerowano użytkownikom, którzy jeszcze nie posiadali certyfikatu SSL wdrożenie szyfrowanego połączenia. Dodatkowo istotnym argumentem było ostrzeżenie, które ma pojawić się w przeglądarce Chrome informujące użytkowników, że przeglądana przez nich strona jest niebezpieczna. Tyle z historii :)

PRZYKŁAD ADRESU NIEZABEZPIECZONEGO CERTYFIKATEM SSL

Strona niezabezpieczona Certyfikatem SSL
Ostrzeżenie przeglądarki CHROME o niebezpiecznej stronie
Zmiany przed którymi ostrzegano, weszły już w życie. Aktualnie każda strona, która nie wykorzystuje szyfrowania ( https:// ) jest oznaczane przez Chrome jako „Niezabezpieczona” Jeżeli jeszcze nie wdrożyłeś certyfikatu SSL na swojej stronie lub sklepie nie czekaj ! Brak protokołu SSL w połączeniu z ostrzeżeniem w Chrome może wiele cię kosztować. Instalując certyfikat SSL na stronie lub sklepie zagwarantujemy bezpieczeństwo swoim klientom i dodatkowo zapunktujemy w GOOGLE co odzwierciedli się również umocnieniem pozycji w wyszukiwarce. Kolejnymi istotnymi zaletami jest wzrost naszej wiarygodności i pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania nad konkurencją, która zaspała i nie wdrożyła jeszcze protokołu HTTPS.

Powiecie zapewne co z kosztami, ile naszych ciężko zarobionych złotówek pochłonie taka zmiana ? Profesjonalny Certyfikat SSL np. za pośrednictwem WEBMAZ możecie już kupić za jedyne 29 zł netto (COMODO SSL), więc porównując to z możliwymi stratami jakie może przynieść jego brak wydaje nam się, że jest to ułamek ceny. W firmie WEBMAZ tworząc strony www i sklepy internetowe dla naszych klientów przyjęliśmy strategię bezwzględnego wykorzystania protokołu HTTPS dzięki czemu nasi klienci mają pewność, że dane zbierane przez ich strony lub sklepy są bezpieczne a pozycja w GOOGLE zdecydowanie silniejsza.

Na koniec chcielibyśmy tylko przestrzec przed pewnymi błędami, które wraz z rosnącą popularnością certyfikatów SSL zaczęły pojawiać na stronach w których wdrożenie protokołu HTTPS wykonano nieprawidłowo. Poniżej kilka wskazówek, które pozwolą wam uniknąć negatywnych skutków w szczególności w wynikach wyszukiwania:

SPRAWDŹ LUB USTAW PRZEKIEROWANIA

Instalując certyfikat SSL dla już istniejącej strony pamiętaj by sprawdzić zdefiniowane wcześniej przekierowania a w szczególności ustawić przekierowanie najlepiej 301 adresu http:// na https://

POPRAWNE ADRESY URL DO ZASOBÓW WEWNĘTRZNYCH I ZEWNĘTRZNYCH

Wszystkie zasoby na stronie zarówno te lokalne jak i zewnętrzne muszą być po instalacji wywoływane wyłącznie po https:// w innym przypadku nawet jeden odnośnik pozostawiony na stronie spowoduje wyświetlanie błędu / ostrzeżenia przez przeglądarki o niebezpiecznej zawartości

POPRAW ADRESY URL W REKLAMACH

W przypadku gdy zmiana nastąpiła dla strony która korzysta z reklam  Google Adwords pamiętaj by zmienić w nich odnośniki na nowe wersje. Zdefiniowane przekierowanie 301 ze starego adresu na nowy https:// spowoduje, że prędzej czy później stare linki znikną z indeksu GOOGLE

Jeżeli jeszcze nie korzystasz z Certyfikatu SSL na swojej stronie nie czekaj i skontaktuj się z nami! Pomożemy Ci w wyborze odpowiedniego certyfikatu i jego aktywacji na stronie internetowej